"Ugorj a békákkal" - gyermek tanfolyam

kép forrása: Pinterest
kép forrása: Pinterest
Kép forrása: Pinterest
Kép forrása: Pinterest

Gabriele Ulbrich oszták kineziológus, Ugorj a békákkal! című, tanfolyami anyagát, kifejezetten gyermekek számára összeállított, tematikusan egymásra épülő programsorozata alkotja.
Ez a kurzus elsősorban a tanulási stresszek kezelését, a tanulás hatékonyságának elérését helyezi előtérbe. Ám, ha azt nézzük, hogy az egész élet maga egy tanulási folyamat, függetlenül attól, hány évesek vagyunk, elmondható, hogy ez a lehetőség messze túlmutat az iskola intézményi keretein.
Olyan eszközöket, stressz oldó gyakorlatokat ismertet, amelyekkel az élet számos problémás területén, önállóan tud magának segíteni a tanuló.
Gyermekeinknek a felgyorsult világban, melyben mindent készen kapnak kézhez, igen nagy kihívást jelent az önmagukkal való megismerkedés. Elsősorban a megismerésnek, megismerkedésnek arra a részére gondolok, ahol a feszített tempó mellett kellene felfedezni egyéni fejlődési ritmusukat, erősségeiket, egyre szélesedő érdeklődési köreiket.
Mivel mindenki teljesen más ütemben érik, ügyesedik, így igen nagy nehézséget jelent minden átállási folyamat: óvodából az iskolába, alsóból felsőbe, általános iskolából középiskolába, majd onnan, sok esetben, egy teljesen más városba, diákok közé kerülve. De még folytathatnám a sort az iskolapadból az első munkavállalói évek nehézségeinek megélésével is.
Természetesen nagyon fontos lenne, hogy ebben a kusza folyamatban megtudjuk kik is vagyunk, merre tartunk, milyen lehetőségekkel élhetünk utunk során.

Mely területek fejlesztését segíti?A tanfolyam részei:

I. Alapozó rész -7 éves kortól 12 éves korig

II. Haladó rész -11 éves kortól 18 éves korig

Időtartama:

2-szer 4 óra - Például:

  • szombat, vasárnap délelőtt
  • két egymást követő szombat délelőtt,
  • szünetek alatt 2 egymás utáni hétköznap


A részek témakörei röviden:
Alapozó rész:

  • Miért hibázok?
  • Hogy érzem magam, amikor tanulok?
  • Miért nem tudom kifejezni magam, pedig otthon jól elmondtam az anyagot
    Tudom, hogy tudom, de mégsem mondom el jól, átírom rosszra a jót a dolgozatban
  • Vajon a születésemtől kezdve mindig így éreztem magam, ha tanultam? 

Haladó rész:

  • Helyem a csoportban, a csoportösszetételben - családban, iskolában, ezek okai,
    (énkép, csoportnyomás)
  • Tehetség, eredetiség - Miben különbözök másoktól? Miben vagyok tehetséges? (önismeret, önelfogadás)
  • Érzések kifejezése - Hogyan fejezzem ki, ha tetszik/nem tetszik valaki vagy valami?
    Elszúrtam, nem azt és úgy akartam mondani, ahogy kicsúszott.
  • Testtel való kapcsolat: pubertáskori változások, betegségek üzenetei, egészséges életmód, ételeink (testkép, nemi szerepek, testtudat 

Az ehhez a témakörhöz tartozó önfejlesztő gyakorlatok részletes leírását az általam adott jegyzet tartalmazza.
A tanfolyam ára: 
23 000.- Ft, amely magában foglalja az összes szükséges segédanyagot, a gyakorlatok jegyzeteit, és igény esetén egy személyes találkozást a szülőkkel, ahol megosztom gyermekkel kapcsolatos tapasztalataimat.

Alkalmazott módszerek:
  • szín,- és szimbólum kártyákkal való "munka"
  • tanmesék
  • izomtesztelés
  • homlok, tarkó tartása
  • akupunktúrás pontok masszírozása
  • légzéstechnikák
  • tanulási segédanyag készítése vágással, rajzolással, ragasztással
  • relaxációs gyakorlat
  • annak felmérése, mi a gyermek tanulási stílusa
  • jobb vagy bal agyfélteke dominancia
  • nyugtató, lazító központosító gyakorlatok
  • érzékszervek bekapcsolása...
  • annak felmérése, mely tanulási mód áll hozzá legközelebb

MINDEZ JÁTÉKOS FORMÁBAN

Célja:

  • Visszaszerezni a babakori tanulás természetességét
  • Az elsajátított technikák beépítése a mindennapokba
  • A "tanulás" szó pozitívumainak kihangsúlyozása
  • Előhívni, alkalmazni a már meglévő, de még szunnyadó tudást
  • A tanulással kapcsolatos hatékonyság növelése
  • Megértetni, hogy nincs hiba, csak tapasztalás
  • +Hozzá segít az eredetiség, tehetség elismeréséhez, (saját magát és/vagy másokat)
  • Legyen saját életének aktív résztvevője
  • A "képtelen vagyok rá" berögzültségét feloldani a "kihozom magamból a maximumot" szintjére
  • Elfogadni azt a tényt, hogy mindenki egyedi
  • Érzelmi intelligencia fejlesztése
kép forrása:Pinterest
kép forrása:Pinterest


UGORJ A BÉKÁKKAL

Amikor kivagyok a sulitól, és unom az egész életem,
Megkeresem mi az az esemény, ami segíthet énnekem:
Anya is, apa is szétnéz a világban, 
És bizalmat lel az "Ugráló békákban".
Bár gőzük sincs mi ez, én se nagyon tudom,
Ennek feltárását így  Dórira hagyom.
Elmeséli nekünk, mi a lényeg ebben,
Hogyan tanuljunk mi, egyre lelkesebben.
Belénk erőltet ehhez sok éltető vizet,
Majd tornáztat annyit, hogy szétvet az ideg!
De ahogy telnek a hetek, hónapok
Utólag mondhatom: - Köszi, már jól vagyok!
Megtanultunk ehhez sok egyszerű technikát,
Hogy ne utáljuk annyira a matematikát.
Most sokkal szebben olvasok és írok,
A suli miatt ezért  kevesebbet sírok.
Rájöttem, hogy képes vagyok sokkal - sokkal többre,
Ilyen apróságtól többé nem megyek már tönkre.
Megbízom magamban, úgy, ahogyan vagyok,
És embereket másokhoz nem hasonlítgatok!
- P.Gy. Dorottya -

kép: Pinterest
kép: Pinterest
kép: Pinterest
kép: Pinterest