
"Ugorj a békákkal" - gyermek tanfolyam


Gabriele Ulbrich oszták kineziológus, Ugorj a békákkal! című, tanfolyami
anyagát, kifejezetten gyermekek számára összeállított, tematikusan egymásra
épülő programsorozata alkotja.
Ez a kurzus elsősorban a tanulási stresszek kezelését, a tanulás
hatékonyságának elérését helyezi előtérbe. Ám, ha azt nézzük, hogy az egész
élet maga egy tanulási folyamat, függetlenül attól, hány évesek vagyunk,
elmondható, hogy ez a lehetőség messze túlmutat az iskola intézményi keretein.
Olyan eszközöket, stressz oldó gyakorlatokat ismertet, amelyekkel az élet
számos problémás területén, önállóan tud magának segíteni a tanuló.
Gyermekeinknek a felgyorsult
világban, melyben mindent készen kapnak kézhez, igen nagy kihívást jelent az
önmagukkal való megismerkedés. Elsősorban a megismerésnek, megismerkedésnek
arra a részére gondolok, ahol a feszített tempó mellett kellene felfedezni
egyéni fejlődési ritmusukat, erősségeiket, egyre szélesedő érdeklődési
köreiket.
Mivel mindenki teljesen más ütemben érik, ügyesedik, így igen nagy
nehézséget jelent minden átállási folyamat: óvodából az iskolába, alsóból
felsőbe, általános iskolából középiskolába, majd onnan, sok esetben, egy
teljesen más városba, diákok közé kerülve. De még folytathatnám a sort az
iskolapadból az első munkavállalói évek nehézségeinek megélésével is.
Természetesen nagyon fontos lenne,
hogy ebben a kusza folyamatban megtudjuk kik is vagyunk, merre tartunk, milyen
lehetőségekkel élhetünk utunk során.
Mely területek fejlesztését segíti?A tanfolyam részei:
I. Alapozó rész -7 éves kortól 12 éves korig
II. Haladó rész -11 éves kortól 18 éves korig
Időtartama:
2-szer 4 óra - Például:
- szombat, vasárnap délelőtt
- két egymást követő szombat délelőtt,
- szünetek alatt 2 egymás utáni hétköznap
A részek témakörei röviden:
Alapozó rész:
- Miért hibázok?
- Hogy érzem magam, amikor tanulok?
- Miért nem tudom kifejezni magam, pedig otthon jól elmondtam az anyagot
Tudom, hogy tudom, de mégsem mondom el jól, átírom rosszra a jót a dolgozatban
- Vajon a születésemtől kezdve mindig így éreztem magam, ha tanultam?
Haladó rész:
- Helyem a csoportban, a csoportösszetételben - családban, iskolában, ezek okai,
(énkép, csoportnyomás)
- Tehetség, eredetiség - Miben különbözök másoktól? Miben vagyok tehetséges? (önismeret, önelfogadás)
- Érzések kifejezése - Hogyan fejezzem ki, ha tetszik/nem tetszik valaki vagy valami?
Elszúrtam, nem azt és úgy akartam mondani, ahogy kicsúszott.
- Testtel való kapcsolat: pubertáskori változások, betegségek üzenetei, egészséges életmód, ételeink (testkép, nemi szerepek, testtudat
Az ehhez a témakörhöz tartozó önfejlesztő gyakorlatok részletes leírását az általam adott jegyzet tartalmazza.
A tanfolyam ára:
23 000.- Ft, amely magában foglalja
az összes szükséges segédanyagot, a gyakorlatok jegyzeteit, és igény esetén egy
személyes találkozást a szülőkkel, ahol megosztom gyermekkel kapcsolatos
tapasztalataimat.
- szín,- és szimbólum kártyákkal való "munka"
- tanmesék
- izomtesztelés
- homlok, tarkó tartása
- akupunktúrás pontok masszírozása
- légzéstechnikák
- tanulási segédanyag készítése vágással, rajzolással, ragasztással
- relaxációs gyakorlat
- annak felmérése, mi a gyermek tanulási stílusa
- jobb vagy bal agyfélteke dominancia
- nyugtató, lazító központosító gyakorlatok
- érzékszervek bekapcsolása...
- annak felmérése, mely tanulási mód áll hozzá legközelebb
MINDEZ JÁTÉKOS FORMÁBAN
Célja:
- Visszaszerezni a babakori tanulás természetességét
- Az elsajátított technikák beépítése a mindennapokba
- A "tanulás" szó pozitívumainak kihangsúlyozása
- Előhívni, alkalmazni a már meglévő, de még szunnyadó tudást
- A tanulással kapcsolatos hatékonyság növelése
- Megértetni, hogy nincs hiba, csak tapasztalás
- +Hozzá segít az eredetiség, tehetség elismeréséhez, (saját magát és/vagy másokat)
- Legyen saját életének aktív résztvevője
- A "képtelen vagyok rá" berögzültségét feloldani a "kihozom magamból a maximumot" szintjére
- Elfogadni azt a tényt, hogy mindenki egyedi
- Érzelmi intelligencia fejlesztése

UGORJ A BÉKÁKKAL
Amikor
kivagyok a sulitól, és unom az egész életem,
Megkeresem mi az az esemény, ami
segíthet énnekem:
Anya is, apa is szétnéz a világban,
És bizalmat lel az "Ugráló békákban".
Bár gőzük sincs mi ez, én se nagyon tudom,
Ennek feltárását így Dórira
hagyom.
Elmeséli nekünk, mi a lényeg ebben,
Hogyan tanuljunk mi, egyre
lelkesebben.
Belénk erőltet ehhez sok
éltető vizet,
Majd tornáztat annyit, hogy
szétvet az ideg!
De ahogy telnek a hetek,
hónapok
Utólag mondhatom: - Köszi,
már jól vagyok!
Megtanultunk ehhez sok
egyszerű technikát,
Hogy ne utáljuk annyira a
matematikát.
Most sokkal szebben olvasok és
írok,
A suli miatt ezért kevesebbet sírok.
Rájöttem, hogy képes vagyok
sokkal - sokkal többre,
Ilyen apróságtól többé nem
megyek már tönkre.
Megbízom magamban, úgy,
ahogyan vagyok,
És embereket másokhoz nem
hasonlítgatok!
- P.Gy. Dorottya -

